Anugerah drpd Allah 2

[Sambungan]


Namun kini bru ku sedari
dgn kehadiranmu, driku kini mnjdi lbih matang
dpt mnjd seorg kakak yg baik
melaluimu
kini ku kenal erti ksbrn
melaluimu juga
kini ku kenal erti kesyukuran
kerna x semua org bisa mengharunginya
Allah pilihku diantara brjuta2 manusia di dunia utk mnjd kakakmu
syukran ya Allah
kerna kdg adakalanya aku berasa ingin brputus asa
nmun trigtknmu aku kmbali brsmgt
brsmgt utk kmbali brada on track mggapai cita2 dibwh kredhaanNYA




Lihatlah
Kini umurmu sudahpun mncecah 14 thun
jika dulu begitu grunnya drimu dgn air kolam ini
setakat dduk di tangga
mncelup2 kaki
nmun kini
segala gaya berenang sudah kat tnjukkn
cuma pelampug yg tidak boleh lekang drpd drimu =)

"Ya Allah
izinkanlah diriku mnjaga drinya sperti mana aku mnjga driku sndiri
kuatknlah aku agr aku sntiasa dpt mmbimbingnya
jdknlah dirinya sbaik2 wanita
biarlah apa org lain mahu katakan
biarlah apa org lain mahu fikirkn
krna ku thu nilai drinya disisiMu
kerna drinya amat istimewa
dn driku amat menyayanginya"

...Thank You Allah for this 'ANUGERAH'...

Comments

Popular posts from this blog

Nephohilia

Nikmat Itu Bukan Selamanya Milik Kita

Bertubi-tubi