Sedarkah~





بسم الله الرحمن الرحيم 


Dari ‘Abdullah Bin ‘Abbas ia mengatakan:
“Aku berada di belakang Rasulullah shalallahu 'alaihi wasallam, Beliau mengatakan, "Nak, Jagalah Allah niscaya Dia akan menjagamu. Jagalah Allah niscaya engkau akan dapati Dia ada di hadapanmu. Jika engkau memohon, mohonlah kepada Allah; dan jika engkau meminta pertolongan, mintalah pertolongan kepada Allah. Dan ketahuilah bahwa jika seluruh umat berhimpun untuk memberikan manfaat (keselamatan) kepadamu, niscaya mereka tidak dapat melakukannya selain apa yang sudah Allah tetapkan untukmu. Dan seandainya seluruh umat berhimpun untuk mencelakakanmu, niscaya mereka tidak dapat melakukannya kecuali kecelakaan yang memang sudah Allah tetapkan untukmu. Telah diangkat pena dan telah kering lembaran-lembaran(HR. At-Tirmidzi)


Subhanallah
betapa selama ini jauhnya diri ini drpd Allah
mengeluh kecewa
mengerang kesakitan
pada waktu ini
hari2 dipenuhi doa kepdanya agr dsembuhkn
nmun apabila kita sihat?
kemana perginya prgntungn kita kpdnya


"Usahlah takut apabila dirimu dibenci manusia nmun tkutlh jika dirimu dbnci Allah"


ssungguhnya dia pnntu khidupn kita diakhirat kelak,


wahai hati


usah risau dgn keseronokn di dunia
ku tahu jauh di sudut mu ada 1 perasaan yg sering kau lihat pd remaja2 lain
nmun igtlah duhai hati
keseronokn ini hnya smntara
apa snggup kau krbnkn kbhagiaan yg hakiki demi kbhgiaan yg smntara ini
sudh jelas bhwa jika bnr Allah tlh mnakdirkn ia trjd maka itulah yg tbaik utkmu.
kuatknlah dirimu krna aku amat mmrluknmu dlm mneruskn jln dkwah ini

ikhlas drpd sang pemilik hati


wahai pemilik hati,


ku tahu dirimu kuat
ku tahu dirimu tabah
krana itu Allah memilihmu utk mnjd tuanku
jgn kau sia2kn amanah yg tlh Allah brikn saat kau brjnji di Luh Mahfuz
aku akan sntiasa di smpingmu
nmun aku memohon pdmu 
jgnlah kau melukai aku
terus terang aku katakan kdgkala aku terasa begitu gelap dskeliling ku
tiap kli kau brdusta
tiap kli kau brsuka ria
tiap kli kau brtentg mata dgn si dia
tiap kli kau mlkukn kerosakn di dunia
adkh kau sdr kau sdg mlukai aku??
adkh kau sdr aku smakin sesak utk brnfs?
dn jln utk aku trus hidup adlh dgn mnyesuaikn diri dgn suasana bru itu
nmun pada ketika itu sglanya sudh berubah
kau smakin jauh drpdNya
aku smakin kehausan udara
seprti ikan yg mgalami BOD akibat pncmrn udara
dn akhrnya apabila Allah mematiknku
kau juga akn mati



terkeluar kita drpd snarai yg mnerima hidayahNYA


mahukah kau?
oleh itu aku merayu pdamu,
kembaliknlah kscusianku
kembalilah kepadaNYA,

ikhlas drpd hatimu


JAGALAH ALLAH, NESCAYA ALLAH AKAN MENJAGAMU

Comments

Popular posts from this blog

Nephohilia

Nikmat Itu Bukan Selamanya Milik Kita

Bertubi-tubi