Anugerah drpd Allah


بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ

Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang


Subhanallah
Alhamdulillah
Allahuakbar

Tntu trtnya2 bkn siapakh kanak2 di dlm gmbr ini?
kanak2 ini klihtn sgt normal bkn?
nmun sdrkh sbnrnya dia mrupakan kanak2 down syndrome 
saat dia dilahirkn ke dunia
mana2 psgn suami isteri tiada siapa mnjgkanya
hny Allah yg Maha Mgetahui

ada yg redha dgn ktntuanNya
nmun lbih rmai yg mnolak kehadiran insan tidak brdosa ini
mengapa?
ke mana prginya rsa ihsan dlm dri mnusia 
kanak2 ini juga brhak utk hidup
brhak mndpt ksih syg yg tiada tolok bndingnya

Mmg mndidik dn mmbsrknnya bknlh ssuatu yg mudh
mmrlukn ksbrn yg tnggi
nmun kelak di akhirat dia yg akn mmbntu kita ke JannahNYA

kehadirannya bukan mmbwa s**l, bkn mmbawa b**a
tp glgn ini lah yg mmbwa chaya ke dlm stiap kluarga
di saat msing2 kbuntuan,
mrekalah yg akn mnceriakan suasana

siapa kata mreka tidak mndtgkn apa2 kbaikn
siapa kata mreka tidak mmpu mguruskn diri mreka sndiri

Mmpu bkerja

"siapa kata mreka tidak mmpu brkhidmat utk msyrkt?"
lihatlah~
lihatlah dunia~
lihatlah betapa rmai di antara kita mmbuang mreka
mgenepikn mreka
mreka tidak mahukn wang 
yg hnya mreka prlukn adlh ksih syg dn prhatian
ddikn yg ikhlas dr org yg mreka sygi

dn post kli ini khas ku tujukn buat adik yg trcinta
Sharifah Masturah
ya, aku juga mmpunyai seorg adik yg mnghidapi down sydrome
nmun aku brsyukur Allah mgurniakan adik yg sbegini

prnh ktika kcil
pada waktu itu aku msih kanak2
msih mahu brmain dgn kwn2 di luar
nmun ummi mminta ku mnjgamu
mmrhatiknmu 
risau kau akn kluar dn mmbahayakn nywamu sdiri
aku mrh
bnr2 mrh
rse sprti kbbsnku di sekat

nmun apabila umurku mncch 13 thun
tidak byk masa yg aku dpt luangkn di rumah krn rumahku kini di subang jaya
aku kini jauh drpd mu duhai adik
pada waktu itu bru aku rasakan betapa aku merinduimu
betapa aku meridui gelak tawamu
bunyi2an comel yg slalu di hasilkn olehmu
[BERSAMBUNG]

Comments

Popular posts from this blog

Nephohilia

Nikmat Itu Bukan Selamanya Milik Kita

Bertubi-tubi