Mujahadah


Tanggal 14 April 2012


Aku diuji,
benar2 diuji,
hampir sahaja ku tewas
namun Allah masih bersamaku,
Allah mengurniakan daku sahabat2 yang sentiasa ada di sisi,
Di saat Allah mengujiku dengan apa yang aku sendiri sering perkatakan,
benarlah mujahadah itu perit,
disebabkan itu Allah kurniakan syurga buat sang mujahid dan mujahidah
kerna Allah tahu betapa sukarnya kita bermujahadah meskipun melawan nafsu sendiri




Dendangan lagu You Raise Me Up benar2 menyedarkan aku
betapa kerdilnya diriku ini
betapa kecilnya ujian ku jika dibandingkan dengan ujian Rasulullah yang tercinta
namun belum prnah Baginda berptus asa,
berpatah semula meninggalkan dakwah yang dibawa
namun aku?
belum diugut bunuh, belum dibaling batu atau sampah
sudah goyah...


YA, lemahnya diriku
rapuhnya imanku


Duhai hati,
kuatkanlah dirimu,
perjalanan kita masih jauh,
masih banyak yg perlu kita raih utk mengejar redha Sang Pencipta,
masih banyak perkara yg perlu kita laksanakan utk merebut syurga yg tertinggi,
Mujahadah kita kerna ALLAH bukan?
oleh itu mengapa perlu kita hentikan mujahadah ini?
bukankah ALLAH itu sentiasa ada disisi?
You Raise Me Up
So I Can Stand On Mountain
You Raise Me Up
To Walk On Stormy Seas
I Am Strong
When I Am On Your Shoulder
You Raise Me Up
To More Than I Can Be

Sungguh aku akur dengan ujianMu
Kerana ku tahu setiap ujian yang kau berikan
mmberikn aku satu semangat baru utk trus maju kehadapan,
mmberikan aku satu baju kebal agr di masa hadapan aku immune menghadapi ujianMu
menguatkanku kerna di suatu masa nnti aku mmpu mndaki puncak trtinggi
meyakinkanku, di sebalik puting beliung banjir dan bencana, ada sesuatu yang indah disebalik itu semua
kerna di akhirnya semua itu menjadikanku, lebih kuat drpd biasa
kerna ku tahu UMAT ISLAM ITU LUAR BIASA!


Letakkan kembali ALLAH nombor 1 di hatimu
mungkin sudah tersasar sedikit
targetmu perlu tepat
jgn tersasar
mahu ke syurga bukan?



indeed, "haza sirotol mustaqim" ( al-imran )





Jalan yang benar x pernah mudah tuk kita ttp tguh berda di ats jlnNya

ibarat kita memandu di jalan raya,
banyak halangan,
lubang,
jalan yang bersimpang siur,
kalau tidak mahu melalui itu semua itu,
tidak akan mmpu smpai ke destinasi
duduklah di situ mengharapkan ada yang datang membantu
hanya Allah tahu siapa yang akan bakal tiba,
jikalau benar yang hadir ingin menghulurkan bantuan, alhamdulillah
jikalau sebaliknya, diri sndiri yang menanggung risikonya


Sekeping Hati Di Bawa Berlari
Jauh melalui  Jalanan Sepi
Jalan kebenaran indah terbentang
di depan matamu para pejuang
Tapi 
Jalan kebenaran 
tak akan selamanya sunyi
ada ujian yang datang melanda
ada perangkap menunggu masa


ALHAMDULILLAH YA ALLAH!




-----------------------------------------


Mujadahmu itu kerana NYA,
jadi mengapa perlu kau hntikan mujahadahmu hanya kerana hamba NYA?
Kuatkan hati, kuatkan Iman,
kerana yang perlu kau raih hanyalah cinta dan Redha daripada Tuhan. — with Najihah Janudin and 6 others.

Comments

  1. Terkejut tengok ukhti update 2 kali sehari.
    Ukhti,
    Andai dikau rebah,bangkitlah.
    Ya,mujahadah tak pernah mudah.
    Tapi jika Allah dan syurga menjadi rajah,
    Pastinya kita menjadi tinta dan pena tuk melakar sejarah.

    Bimbinglah aku jua,
    Kerana aku sahabatmu ini sentiasa merasa yang sama.
    Ku harap kita terus berusaha.
    Innallaha Ma'ana!! [Baqarah : 286]
    ;)

    ReplyDelete
  2. He know you are stronger than before. Chill and serahkan semua at Allah :)

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Nephohilia

Nikmat Itu Bukan Selamanya Milik Kita

Bertubi-tubi