Persoalan demi persoalan



Pernahkah kita terfikir sesuatu
sesuatu yg kadangkala penat diperah akal dan fikiran yg telah Allah kurniakan
tapi masih x ketemu jwpnnye
dan one step forward, persoalan yg bermain di benak fikiran makin bertambah
selesai satu persoalan, timbul persoalan lain
dan aku mulai sedar tujuanNya
agar hidup aku sntiasa aku sndrkn padaNya
sejauh mana aku berlari
Dia akan sntiasa memerhati
sekecil2 mana pun perkara yg aku lakukan
segalanya berkait tentangNya

Alhamdulillah ya Allah
'ala kulli hal
Syukran ya Allah atas segala nikmat yg kau berikan ^_^
kalau boleh mahu sahaja aku melompat kegembiraan
melaungkan kalimah "yabidabidu"
tapi "wahai diri, sedarlah diri tu sikit
baru sikit Allah bg kau da nk excited sgt
karang Allah tarik balik nikmat baru tahu"..

justeru, aku mulai kembali rasional
baru sedikit nikmat yg Allah kurniakan sudah mahu alpa
hai benarlah manusia...
'annisyan'

persoalan yg sendiri aku tmbulkn
salahkah sekiranya ada satu tmpt kosong
dan tmpt itu bersebelahan dgn bukn muhrim tidak aku duduki?
wajarkn sekiranya aku sendiri refuse utk duduk di tmpt itu...
tp seorg teman yg baru ku kenali
menawarkn diri tmptnya dn duduk di tmpt yg tidak mahu aku duduki itu
teman ku juga seorg wanita

duhai akal, Allah krniakan dikau buatku, ayuh sama2 mmbntuku menyelesaikan persoalan yg bermain di benak fikiranku ini

# bersyukurlah dgn segala persoaalan yg timbul di benak fikiran, kerana itu ilham dan anugerah drpd Allah. menjadikan kita sntiasa berfikir daripada sudut yg diredhaiNya.

wallahu a'lam




Comments

Popular posts from this blog

Nephohilia

Nikmat Itu Bukan Selamanya Milik Kita

Bertubi-tubi