I Won't give up


Bismillahirrahmanirrahim,

I won't give up on us
Even if the skies get rough
I'm giving you all my love
I'm still looking up

Yes, I won't give up.
Mmg kelihatan impossible
Tapi aku yakin, jikalau niat kita ikhlas keranaNya,
pasti Allah akan bantu.

Memang semua lihat,
"letihnya, x sempat nak study, nak perform lg, nak stay dlm course kena 3.9 above"
memang aku x nafikan semua tu.
siapa kata x letih?
siapa kata banyak masa untuk aku study?
kadang2 kalau ada masa free sgt brsyukur,
tp tu pun ckup kalut fikir nak isi dengan apa untuk manfaatkan waktu terluang tu.
x nak sekali pun masa free dibuang mcm tu sahaja.

Tapi di sebalik itu semua, pasti ada sesuatu yang Allah rencanakan,
rewind kembali di saat ku membuat keputusan,
aku sendiri trfikir asbab yang kukuh mengapa ku memilih sebegitu,sdgkn kbykn nasihat yg ku terima menyokong agar ku extend waktu pmbljrn ku.
Tnpa disbbkn asbab yg kukuh, aku begitu yakin dengan keputusanku.

Ya, memang aku tahu aku tidak bijak,
tidak bijak mengurus masa,
tidak bijak untuk skor full mark dlm setiap tutorials dn juga quizzes.
Tapi aku tahu, Allah sedang mendidikku,
dgn kekangn masa baru ku rasa betapa setiap masa itu penting,
tiada lagi istilah main2, nak dekat exam baru pulun.
Aku belajar erti exam-oriented dan juga belajar kerna ilmu.
bijak mengurus masa antara study dan juga panggilan ilahi.
meeting persatuan dan juga 'bulatan gumbira'
Kekangan masa juga mengajarku agar memanfaatkan segala ilmu dn info yg dicurahkan daripada lecturer dan cuba sedaya upaya untuk tidak melelapkan mata.
Jikalau insan lain berusaha keras, aku perlu berusaha extra keras.

Aku masih igt ayat ini,
"Di saat kita memilih untuk ttp atas jalan tarbiah ini, ketahuilah bahawa kita bukan lagi insan yang biasa2, jangan disebabkan jalan yang kita pilih ni, menjadikan fitnah buat agama" 
*kredit buat murabbi tercinta, jazakillahu khoir ya ukhti habibati

Dengan tarbiah patut mendidik kita mnjadi insan yg lebih baik,
dengan tarbiahlah patutnya kita menggenggam 4.0 flat itu.
Jikalau insan berbangsa cina mampu menggenggam 4.0 flat tanpa merasakan kewujudan Allah di hatinya, mengapa tidak kita?



usaha yang luar biasa
penat yang luar biasa
tenaga yang luar biasa
hasil tentunya luar biasa

dan tentunya pengakhiran yang special buat kita, insyaAllah.
Jannatul Firdaus =)





Ayuh, teruskan berusaha,
tamat midsem examination x bermakna perjuangan mu sudah tamat. 
masih ada 2 and a half sem berbaki.
Terus berjuang duhai diri demi meraih redha dan syurgaNYA,
Allahuakbar!
One Step Closer everyday
[ Dr. Sharifah Anisah ]

Robbuna Yusahhil InsyaAllah
Wallahu a'lam


Comments

Popular posts from this blog

Nephohilia

Nikmat Itu Bukan Selamanya Milik Kita

Bertubi-tubi