Berhenti Menunding Jari

In The Name of Allah, The Most Gracious and The Most Merciful


Hari2 berlalu seperti kebiasaan,
bangun di awl pg, dn kembali menutup mata di malam hari

Tapi seakan2 kosong rasanya,
terasa kosong tanpa kehadiran sms mahupun msg di facebook drmu,
rasa pelik kerana sudah lama tidak bertukar2 khabar berita
dan sejujurnya, ada sedikit rasa berjauh hati dgnmu,
namun ku segera tepis kerna mengetahui kesibukan dirimu menempuhi hari2 yg mendtg sebgai seorg pelajar di sebuah Kolej yg trnama.

Dn ku koreksi semula diriku,
ada kemungkinan besar aku yg brslh krn tidak mmpu mnjaga kelncrn ukhuwah ini,
aku yg culas krn tidak brjya mngekalkan kmnisan ukhuwah ini,
lalu mengapa aku yg mahu berasa jauh hati?

Maafkan daku
Trlalu byk khilafku shingga smpai thp mnunding jari menylhknmu,

Diriku begitu brtuah krn dberi pluang brtemu dn menjlinkn ukhuwah dgnmu.

Ku x ingin kau tahu, krn tiada apapun salahmu trhdpku,
namun yg pasti kau sering dlm setiap bisikan doaku.

Teruslah berjuang ya ukhti.

Jika aku menjadi punca lngkhmu mnjdi lemah,
tingglkn daku dan terus mlngkh,
aku brbangga melihatmu kini sungguh petah bbicara,
sungguh kental keyakinannya,
mungkin hingga kini kita belum brksmptn utk brsua,
tp insyaAllah jika bukn didunia, kita brjmpa dn bertukar2 salam di syurga ^_^

Wallahu a'lam

Comments

Popular posts from this blog

Nephohilia

Nikmat Itu Bukan Selamanya Milik Kita

Bertubi-tubi