Sahabat

Bulan Mei dan Bulan Jun
Bermulanya perjuangan kita
setelah lama mengumpul tenaga di rumah masing-masing
kini tiba masa kita berjuang semula

Sahabat,
x pernah ku jangka kita bisa serapat ini,
x pernah ku sangka aku akan merasa sesedih ini atas pemergian kalian
di saat seorang demi seorang mula mendaftarkan diri dan bermulalah perjalanan sebagai seorang siswi,
apa mungkin ada lagi kesempatan untuk kita bertemu?
apa mungkin ada lagi kesempatan untuk aku menyakat dan disakat kalian?

Di sebalik ini semua,
ku tahu ada hikmahnya.
ini semua ujian drpdNya untuk mengukuhkan lagi ukhuwah yang terbina

ingatkah kalian ketika di KUANG
K.I.T.A~
kita berjanji akan saling menjaga ukhuwah ini,
meski kita jauh beribu batu,
kita akan tetap saling mengingati apabila kita mengingati Allah
kerana niat kita membina tali persaudaraan ini adalah kerana Allah.

ketahuilah,
meski kalian hanya ke USIM di Nilai,
tapi entah mengapa aku terasa kalian begitu jauh,
walhal teknologi masa kini memungkinkan aku untuk mendengar suara kalian dan juga bisa melihat batang hidung kalian.

Mungkin juga aku terasa khauf,
kerna aku tahu kini bermulalah kerja dakwah kita,
namun yang bbeza kita semua terpisah, hanya segelintir yang bersama,
bermulalah segala kerja menggunakan ilmu yang sudah ditimba,
tiba masanya kita mengamalkan apa yang kita terima,
mampukah aku?
mampukah aku menarik sahabat2 yang lain kembali on track,
aku khauf kerana aku yakin aku masih belum sempurna,
justeru itu, aku memohon drpd kalian,
bersama2 kita mendoakan agar kita tetap thabat di atas jalanNya,
tetap thabat di atas jalan tarbiyyah ini
!! اللهم امين 
إن شاء الله

Comments

  1. (: ﺍﻠﻠﻬﻡ ﺛﺒﺕ ﻗﻟﻮﺑﻨﺎ ﻋﻠﻰ ﺩﻴﻨﻚ ﻭﻋﻠﻰ ﻃﺎﻋﺗﻙ

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Nephohilia

Nikmat Itu Bukan Selamanya Milik Kita

Bertubi-tubi